[Sergi No 3]

.
.
Çıktık açık alınla on yılda her savaştan,
On yılda on beş milyon genç yarattık her yaştan;
.


Başta, bütün dünyanın saydığı Başkumandan;
Demir ağlarla ördük, Anayurdu dört baştan.
.
Bir hızla kötülüğü, geriliği boğarız;
Karanlığın üstüne, güneş gibi doğarız.
.
Türk'üz, bütün başlardan üstün olan başlarız;
Tarihten önce vardık, tarihten sonra varız.
.
Çizerek kanımızla öz yurdun haritasını,
Dindirdik memleketin yıllar süren yasını.



Bütünledik her yönden İstiklal kavgasını;
Bütün dünya öğrendi, Türklüğü saymasını.



Örnektir uluslara açtığımız yeni iz;
İmtiyazsız, sınıfsız, kaynaşmış bir
kitleyiz.




Uyduk: görüşte bilgi, gidişte ülküye biz;
Tersine dönse dünya yolumuzdan dönmeyiz.



TÜRK'ÜZ: CUMHURİYETİN, GÖĞSÜMÜZ TUNÇ SİPERİ;
TÜRK'E DURMAK YARAŞMAZ, TÜRK ÖNDE, TÜRK İLERİ!..
.
.

[Serginin Açılış Tarihi 15 Kasım 2008]

Bilgi Notu: Fotoğraflardan bir kısmı Sayın H. Ç. Koşar'a bir kısmı da Sayın Günay Tulun'a aittir. Tamamının üstüne, yanlışlıkla "Hamza Çetin Koşar Arşivi" notu yazılmasına rağmen, Sayın Günay Tulun'un izniyle üzerlerinde hiçbir düzeltme ve değişiklik yapılmamış, mevcut şekliyle sergilenmiştir.
[Tasarım ve Uygulama: Günay Tulun]



"SESSİZLİĞİN SESLERİ GAZETESİ"NE GEÇİŞ İÇİN BU CÜMLEYİ, SERGİ DEĞİŞTİRMEK İÇİN "SONRAKİ KAYIT"-"ANA SAYFA"-"ÖNCEKİ KAYIT"veya"ADSAL ARŞİV"İ TIKLAYIN

23 yorum:

Adsız dedi ki...

Hocam önce şunu belirtmekte yarar var, böyle çok eski fotoğrafları sergilemek gerçekten cesaret ister. Sessizliğin Sesi Grubu hiçbir iddia havası yaratmadan bu çok önemli fotoğrafları sanal ve tab dünyalarıyla tanıştırmış. Bu resimler bundan iyi düzenlenemezdi. Cesaretinizi ve amacınızı kutluyorum. Mizanseni çok beğendiğimi rahatça söyleyebilirim. 10.Yıl Marşı ve Demiryolculuğu.
Sayın H.Ç.Koşar'ı bu resimleri bünyesinde muhafaza ettiği için de bir kez daha kutluyorum.
Herkese Tek kelimeyle BRAVO...

Adsız dedi ki...

Kutlarım eldeki zayıf malzemelerden iyi işler çıkarılmış.Bu son 3 sergide de aynı.Malzeme kalitesi o devrin şartlarına uygun olduğu için bugün digital ortam için bile yeterli olamıyor.Bu fotoğraflar vaz geçilmezdir.Milletin bunları bilmesi ve görmesi lazımdır.O neslin nasıl çalışarak kendilerini vatan ve milleti uğruna feda ettiği iyi bilinmeli kafalara nakşedilmeli.Bu ülke kolay kurulmadı.

Adsız dedi ki...

Evet bu fotoğrafları insanlar görmeli.Ülkemiz nereden nereye gelmiş. Eskiden insanlar ülkeleri için çalışır yaşarmış.Şimdi ne için?Hamza Çetin Beyi ve Sessizliğin Sesi Grubunu
kutluyorum. Samsun'un eski fotoğraflarını merak ediyoruz.Sayın Hamza Bey Bir de öyle sergi açın . Kutluyorum.

Adsız dedi ki...

Bakın bu ve samsun resimlerinden bazıları 90 yıllık.Çoğu 85, en yakını ise 66-67 yıllık.Bu hesapla bir tarihe bakıldığı unutulmamalı.Gözlerim yaşardı.Tebrikler ediyorum. ulviye yüce ulutürk

Adsız dedi ki...

kutlarım çok beğendim elinize sağlık...
herkesin...
ali ede

Adsız dedi ki...

Resimlerle marş tam uyuşmuş.Bravo.(buket)

Adsız dedi ki...

Resimler eski silik milik ama anı değeri yüksek.Türkiyenin belirli bir tarihini gözler önüne sermeye yetiyor.Saygılar.

Adsız dedi ki...

Sayın Hamza Çetin Koşar Beyefendiye sonsuz teşekkürler.Biz o zamanlara yetişemedik ama yetişmiş kadar olduk.Bu resimler bizi o tarihi günlere götürdü.
Sayın Günay Tulun Bey bir yazınızda Samsun ile Çarşamba arasında çalışan trenleri anlatmıştınız.Resmi varsa onun sizin veya Sayın Koşar'ın siteye koymasını rica ediyorum.

Adsız dedi ki...

Kendi adıma ve arkadaşlarım adıma teşekkür ediyorum.Samsunlu değiliz ama Samsun bizim için çok önemli bir yerdir.Ben bu resimlerde de oldukça düzelme gördüm.Nasıl başarıldığını bize de anlatırsanız çok seviniriz.İş yerimiz çok eski tarihi bir yer.Sitesinde bu yüzden bazı resimleri kullanamıyoruz.
Saygılar.

Adsız dedi ki...

14 Mayıslı Hale kardeşim o yazıyı ben de okumuştum.Samsun-Çarşamba trenlerini ve o eski Kars-Kızılçakçak trenlerini ben de merak ediyorum.Birisi küçücük diğer devasa.Samsun-Çarşamba trenlerinin resimlerini sabırsızlıkla bekliyorum.

Adsız dedi ki...

Tamam bunlar tarihi fotolar ama tren yolu konulu Samsunla ilgili daha net fotolar yok mu?Şu küçücük Çarşamba treni nedir?Cevaplarsanız sevinirim.2.fotodaki şahısların kim olduğu anlaşılamıyor.Her şeye karşın çok teşekkürler ediyorum.

Adsız dedi ki...

1-Doğuda Rus Sınırı'nda bizim standartlarımızdan daha geniş trenler işlemekteydi. Uzunca bir süre çalışan bu trenlere ait hatların birkaç yıl önce sökülmeye başlandığını duymuştum. Artık onlar da tarihe karışmıştır sanırım.
2-Samsun'la Çarşamba arasında işletilen trenlerin hem hat döşemelerinde kullanılan paralel ray aralıkları hem de buna bağlı olarak enleri dardı. Kovboy filmlerinde sık sık görülen trenler gibi...

Bir de müjdem var. Okurlarımızın isteğini kırmayan Sayın Hamza Çetin Koşar Samsun-Çarşamba Trenleriyle ilgili hazırlık yapmakta olduğunu bildirdi. Yalnız gerekli izinlerin alınabilmesi için belli bir süreye ihtiyacı olduğu da unutulmamalı.

Adsız dedi ki...

Verdiğiniz bilgilere teşekkürler.Çok naziksiniz.Hemen cevapladınız.Sağolun.

Adsız dedi ki...

teşekkürler.....

Adsız dedi ki...

Kutluyorum.Çok bilgi verici bir sergi.Baştaki ilk iki resim siteyi bozuyor ama ben olsam alırmıy dım diye o kadar çok düşündüm yine de bir karar veremedim.Bu sergiyi ben açsaydım ben de silemezmişim.Tarih tarihtir ve bu resimler tarihe ışık tutuyor.Saygılar ve teşekkürler.....Ali Kaytanbıyıklıoğlu

Adsız dedi ki...

İlk birkaç resim zor izleniyor ama iyi ki bu sergide yer almış.Hepsi buram buram tarih kokuyor.10. Yıl Marşı ise mükemmel.Teşekkür eder, kutlarım.

Adsız dedi ki...

Termeli Hasan bey ve Esin Ansar'ın da benimle aynı fikri paylaştığını biliyor onların ve kendimin adına soruyorum.Sayın Hamza Çetin Koşar: Sayın Günay Tulun Bey bize cevabında bütün site okurlarına ilan etmiş ve (Bir de müjdem var. Okurlarımızın isteğini kırmayan Sayın Hamza Çetin Koşar Samsun-Çarşamba Trenleriyle ilgili hazırlık yapmakta olduğunu bildirdi. Yalnız gerekli izinlerin alınabilmesi için belli bir süreye ihtiyacı olduğu da unutulmamalı.) demiş yani (Samsun ile Çarşamba) arasında çalışan trenlerin sergisini açacağınızı yazmıştı, hala bekliyoruz.Sayın Hamza Çetin Bey bizi cevaplar ve sergiyi açarsanız çok sevineceğimizden emin olunuz.Ben bu ilginç sergi için okul arkadaşlarıma ve dostlarıma söz vermiştim. Yalancı çıkmak üzereyim.HAMZA ÇETİN BEY, SERGİYİ SABIRSIZ BİR ŞEKİLDE BEKLİYORUZ.

Adsız dedi ki...

Hepsi birbirinden değerl fotoğraflar.Bende de Samsun fotoğrafları vardı ama ne yazık ki taşınırken başkası almış.

Adsız dedi ki...

Bu Hamza Beyin cevabını ben de merak ediyorum.Açacak mı açmayacak mı bir cevap vermesi gerekir.

Adsız dedi ki...

Hamza beg agacım sesim gelüürmüüüü?????????????Gelsede gelmüürsede cevabını behliyoh!!!!!!(Termeli Hasan kardeşin)

Adsız dedi ki...

Anlaşıldı Hamza Çetin Koşardan ses alamıyacaz.

Adsız dedi ki...

Sessizliğin Sesi Galerisini çok güzel buldum.Başka resim sitelerine hiç benzemiyor.Çok farklı.Kutluyorum.Yeni sergileriniz ne zaman açılacak.Bekliyorum.Remziye Esen

Adsız dedi ki...

86 yılda yapıldı 1 gecede satıldı.


*Sessizliğin Sesi Grubu Okurlar Platformu

Hızlı Tarama İçin: Sergi Numarasına Göre Adsız Arşiv


Baş sayfaya dönmek için üstteki kimlik çubuğunu tıklayın.