* B A Ş S A Y F A * [Sergi No 1]

.
[Serginin Açılış Tarihi 10.11.2008]


.
* ATATÜRK SERGİSİ İÇİN ÖZEL AÇIKLAMA *
.
Sessizliğin Sesi Grubu'nun Değerli Okurları
.
Sevgili Atatürk'ümüzün nadir görülen fotoğraflarından oluşan bu sergi, fotoğraf altı notlar olmadan yorumsuz olarak yayınlanmıştır. Fotoğraflar arasında yer alan birkaçını bugünün aymaz politikacılarıyla aslını görüp bilmeden Atatürk'ün sofralarına laf atanlara armağan ediyorum. Aslında bu yapılanlar, aşağıda tek cümleyle söz ettiğim o ünlü planın bir parçası ya da o plan tarafından yetiştirilmişlerin nankörlükle bir kat daha kirlenmiş günahlarıdır. Bu fotoğrafta; insanların ellerindeki kalemlerle bir takım notlar aldığına dikkat ederseniz Atatürk'ün yemek sofrasının ne olduğunu görür ve o tür insanların ne yapmak istediklerini anlarsınız.
.
Maalesef fazlasıyla gündemde olan "Mustafa Filmi"ni yapanlara gelince... Ata'mız üzerinden, hem para hem ün sağlıyorlar hem de onu ikinci kez öldürecek öyle zehirler saçıyorlar ki! Bana, bu coğrafyadaki emellerine ters düşmesi nedeniyle Atatürk'ü Türk Halkı'ndan ayrı düşürebilmek için ilk kez İngilizlerin başlattığı beşinci kol faaliyetiyle eşdeğer, hatta aynı eylemin devamı gibi geliyor bu...

Alkışlayan "İngiliz Muhipleri"de çoktur mutlaka...
.
Saygılarımla
Sessizliğin Sesi Grubu Adına
Günay Tulun
.
.
.
.
* SERGİLERİ GEZECEKLER İÇİN GENEL AÇIKLAMA *

Sevgili Okurlarımız
.
"Sessizliğin Sesleri Sanat Galerisi"nin kuruluşundaki tek amaç, "Bilgiyi paylaşmak" düşüncesinden hareketle elde edinilen bilgileri ortak yararlanıma açmaktır. Sergilerimiz; sizlerin de yakından bildiği gibi, fotoğrafların çekildiği yer ve kişi hakkında bilgi vermeye, eldeki belgeler yeterli olduğunda da tarihe ışık tutabilmeye yöneliktir. Bu nedenle fotoğrafların çok net oluşu, iyi kurgulanması, üzerinde sanatsal değer taşıyabilecek gölgelerin oynaşması ve benzeri tüm değerler, çok önemli olduğunu bilmemize rağmen; bizler için daima üçüncü, dördüncü planda kalmaktadır.Tüm "Sessizliğin Sesi Grubu" adına, yayındaki sergilerimizi, "Arşiv Bölümü"nde de belirttiğimiz bu düşünceden hareketle gezmenizi rica ederim.
.
.
Saygılarımla
Yazarlar ve Ozanlar'ın
Günay Tulun
tıklayın tıklayın tıklayın tıklayın tıklayın tıklayın tıklayın * [ ATATÜRK'ümden SÖYLEVLER ] * * [ TÜRK MARŞLARI ] * tıklayın tıklayın tıklayın tıklayın tıklayın tıklayın tıklayın


.. . . . . . . . . . . . . . . "SESSİZLİĞİN SESLERİ GAZETESİ"NE GİTMEK İÇİN BU SATIRI, SERGİ DEĞİŞTİRMEK İÇİNSE ADSAL ARŞİV ya da "ÖNCEKİ KAYITLAR"I TIKLAYINIZ.
[Tasarım ve Uygulama: Günay Tulun]

60 yorum:

Adsız dedi ki...

Bakın bu ve samsun resimlerinden bazıları 90 yıllık.Çoğu 85, en yakını ise 66-67 yıllık.Bu hesapla bir tarihe bakıldığı unutulmamalı.Gözlerim yaşardı.Tebrikler ediyorum. ulviye yüce ulutürk

Adsız dedi ki...

Siz bu can dündar çocuğa aldırmayı.Gene boş işlerin boş adamlığını yapmış.

Adsız dedi ki...

çok beğendim hele ilk resim süper kutlarım.ali ede

Adsız dedi ki...

TEK KELİMEYLE (HELAL OLSUN)!!!

Adsız dedi ki...

En alttaki yazıları da en az resimler kadar beğendim.Bir helal olsun da benden.(buket)

Adsız dedi ki...

Fotolar da yazılar da nefis kutlarım.

Adsız dedi ki...

MERHABA.BEN BU SERGİYİ İLK AÇILDIĞI GÜN GEZDİM.O ZAMAN RESİMLER ÇOK SİLİK VE ADAM OLMAZ GÖRÜNÜMDEYDİ.İNANIN MERAKTAYIM.NASIL OLDU DA BU RESİMLER BU HALE GELDİ.BU KADAR GÜZELLEŞTİ.TÜM İÇTENLİĞ,İMLE KUTLUYORUM.BİZİ ATAMIZIN BU TARİHİ RESİMLERİYLE BULUŞTURDUĞUNUZ İÇİNDE TEŞEKKÜR EDİYORUM.

Adsız dedi ki...

Bize bu duyguları yaşattığınız için arkadaşlarım ve kendim adıma teşekkür ediyorum.Müfettiş bey haklı, bu tesimler nasıl böyle toparlandı.Yenilerini bekliyoruz.Saygılarızla

Adsız dedi ki...

Kutlarım.Gerçekten muhteşem.

Adsız dedi ki...

Açık,net ve samimiyetle yazıyorum ki burada yapılan iş muhteşemdir.Yapan,emeği geçen herkesi samimiyetle kutluyorum.Atamızın bugüne kadar hiç su yüzüne çıkmamış resimlerini gördüm.Muhteşem,mükemmel,harika.....Kutlarım.....

Adsız dedi ki...

Kutluyorom.Ben hiç görmediğim Atatürk resimlerini burda gördüm.Ali Kaytanbıyıklıoğlu

Adsız dedi ki...

Abicim harika yav hepsi ötekinden harika.KutlarımTeşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Sayın Günay Tulun Üstadım:Resimler harika.Atatürk'ün resimleri oluşu,hepsinin tarihe malolmuş resimler oluşu,çok sık görülmeyen resimlerden oluşu güzelliklerini artırıyor.Serginin en altında yer alan yazınıza gelince bu yazınızı "Yazılarınızı Gerçeğin Damlaları Dergisi, Haber Dergisi, Mavi Dergisi, gazete ve diğer yayın organlarından" beri takip eden biri olarak ben de imzalıyorum.Zaten sizler gibi vatanını seven,dinini seven,tarihi bilen,geleceği gören,ilerici,olayların analiz ve sentezlerini doğru yapabilen, akıllı, saygılı aydınlık insanlara, gerçek aydınlara ihtiyacı var bu vatanın.O uyduruk, adlarının başına (prof, dr, doç, gazeteci, yazar, bilim adamı ve aydın) kelimesini yapıştırmış veya yapıştırılmış
yüzkarası sahteci çirkin insanlara değil...

Adsız dedi ki...

Teşekkürler ediyoruz. Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Çok beğendim.Kutluyorum.

Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzeldir.Ben de kutluyorum Sayın Günay Tulun beyefendiyi.Resimler olaganüstü değerli.

Adsız dedi ki...

Atatürk'e hayran olmamak mümkün mü?Bir şimdikilere bakın bir de taa o devirde bile zerafet saçan bu güzel insanın temiz yüzüne ve kılık kıyafetine...Hayatı vatanı uğruna savaşan bu güzel insanı din dışı göstermeye çalışanlara, vatanı kurtarmadı diye yazılar yazmaya çalışan satılmış kalemlere ve Çanakkale'de yoktu diyen padişah uşağı-devlet düşmanlarına yuh olsun.Tarihi kirleten bu insanlar ilahi adaletten de korkmamakta,üç-beş lira için bu ahlaksızlığı yapmaktadırlar.Neymiş efendim Atatürk rakı içermiş.Yahu siz halkın parasını çalıyorsunuz, devletin kaynaklarını kurutuyorsunuz,iftira ve yalan göbek adınız olmuş, ona buna uşaklık ediyorsunuz,vatanın her kurumunu sata sata bitirdiniz toprak bile satıyorsunuz,dış itibar falan bırakmadınız,memleketin ali menfaatleri ile ilgilenmiyorsunuz ama utanmadan vatan kurtarıcısına dil uzatıyorsunuz.Tevbe edip kendinize gelin.

Adsız dedi ki...

Çok beğendim.Çok güzel.

Adsız dedi ki...

Ne diyebileceksinizki bundan başka.Resimlere bakarken ağladım ağladım ağladım.Ah atam ah.İhtiyacını çok hissediyoruz.Remziye Esen

Emine a. dedi ki...

kelimeyle muhteşem bir sergi..

Zatiye Ağa dedi ki...

Bu resimleri nereden buldunuz? Yoksa arşivinizde mi vardı? Her resminde ayrı bir ışık yayıyor Mustafa Kemal Atatürk'üm.

Işığın hiç sönmedi Mustafa Kemal'im. Sönmeyecek.Söndürmeyeceğiz.

Reha M. dedi ki...

Çok güzel..Çok çok güzel..Ellerinize sağlık..

TÜRK YAZIN DÜNYASI dedi ki...

Tüm okurlarımıza teşekkürler ederiz. 23.4.2009 günü aşağıdaki; "Very nice blog~ ^^
do you know Seoul, Korea?
I will post much information about Korea.
Feel free to visit me~
Thanks a lot~~"
yorumunu yazan Sayın (Korea-Seoul-Map)'e cevabımız ise şöyle:
Kore ve Seul'u tabii ki biliyoruz. Türkler için Korelileri bilmemenin imkânı yok. Sizleri ve tüm Korelileri sevgiyle selamlıyoruz. Güzel sözleriniz için teşekkürler ediyoruz.
Gönüllerinizdeki her güzellik gerçeğe dönsün...
Saygı ve Sevgilerimizle
Sessizliğin Sesi Grubu

Enis Dersözü dedi ki...

Tam ATA'MIZIN adına layık muhteşem bir sergi... Kutluyorum.

Ragıp Büke dedi ki...

Günay Tulun bey bu çok güzel bir sergi için sizi kutlarım.Atama layık bir sergi.

Murat Ünlü-Tarih ve Saygı Grubu dedi ki...

Dün gece ilk kez candündar denen adamın yaptığı Mustafa filmini Kanal D'de izledim.candündar denen adamın Atatürk'e karşı komplo yaptığı,iftira attığı,kamuoyu oluşturmaya çalıştığı kanısına vardım.Bu nankörlük değilse nedir?

nevin dedi ki...

Mustafa Filmini bende bir daha seyrettim ve çok üzüldüm.Yazıklar olsun böyle insanlara.

mehmet b. öz dedi ki...

Can dündar efendi ayıp ayıp ayıp.UTAN.

Fırat Muslu dedi ki...

Şu resimlere bakın birde bugünün yöneticilerininkine..Ne diyeceğimi anlayacaksınız.

ali mesci dedi ki...

nefis sergi kutlarım.

Neşe dedi ki...

Kutlarım çok güzel olmuş.

nefise dedi ki...

Atam Canım Atam Seni Tanımadım Ama Çok Özlüyorum.

Nevin Sönmez dedi ki...

Sevgili Atam az önce bir yorum okudum. Yazan kişi 86 yılda yapılanları 1 gecede sattılar diyordu. Bu memlekette Can Dündar'lar çok oldukça, bunlar siyasetten köşebaşlarına kadar yayılmışlarsa yapacak bir şeyler kalmışmıdır Atam.

Adsız dedi ki...

Atam seni özlüyoruz.

Meserret Özdil dedi ki...

Sevgili Mustafa Kemal seni özlüyor ve arıyoruz.

Nimet Ertaç dedi ki...

Aziz Mustafa Kemal Atatürk: Aziz Ata'm seni gerçekten özlüyor, gün geçtikçe daha çok anıyor ve arıyoruz.
Eserin Büyük Türkiye bugün büyük bir saldırı altında.Bu saldırı dış ve iç mihraklardan geliyor.Her yerde yeni yeni Ali Kemaller ortaya çıkıyor.Gençliğe Hitabe'nde ne söylediysen tamamı birer birer çıkıyor.Allah bizleri, yüce milletimizi ve vatanımızı korusun.Allah'ın rahmeti senle, kader arkadaşlarınla ve aziz şehitlerimizle olsun.Nimet Ertaç

Alican Nurlu dedi ki...

Atam size bu vatanı kurtardığın ve bizi padişahların kulları yapmaktan kurtardığın için çok teşekkür ediyoruz.Ellerinden öpüyoruz.Alican Nurlu

Kemal Tanöğer dedi ki...

Bayramımız kutlu olsun.

Emine Doğaner dedi ki...

Atam sana şikayete geldik.Nelerden şikayet ettiğimizi biliyorsun.Memleketi bölüyorlar.Öyle 2 ye 3 e değil çok küçük parçalara.Bizlere yardım gerekiyor.
Allah bu vatana bu millete çıkış yolunu göstersin.

Ali Mustafa Şerifler dedi ki...

Önce 1-2-3-5-6-7- diye sıralıyordum ama baktım ki bütün resimler biri birisinden değerli.Hayran oldum.O ne gözler o ne bakış.Bugünün kkoyunbakışlılarının neden ona kızdığı anlaşılıyor.Çünkü o gözlerde SEVGİ VAR-DİRENİŞ VAR-GÜÇ VAR-GÜVEN VAR var oğlu var. Var da koyunluk yok teslimiyet yok.

Adsız dedi ki...

Çok güzel..Asiye Kuldabeşer

KEMAL dedi ki...

NEFFİSSS BİR SERGİ.
KUTLUYORUM.

LEMİ dedi ki...

10 KASIMDA İLK KEZ GÖRDÜM.İÇERİĞİ GÜZEL BİR SİTE.ASLINDA ÜSTÜN BİR SİTE.ÇOK KALİTELİ BULDUM.KUTLARIM.

Adsız dedi ki...

thank you

Rıza C. dedi ki...

Nefis bir sergi ellerinize sağlık

mustafa taş dedi ki...

elinize yürenize salık çok güzel bir sergiydi

Meserret Ünlük dedi ki...

Nefis resimler.Çok beğendim.Çok duygulandım.Sağolun.

Mürvet Ünlük dedi ki...

Bu kadar kaliteli bir siteler grubundan ancak böyle muhteşem bir sergi beklenirdi.Teşekkürler ediyoruz.

Müyesser Ünlük dedi ki...

Çok güzel bir sergi.Daha ilk fotoğrafa bakar bakmaz insanın içi ışıl ışıl oluyor.Atatürk'ün daha resimleriyle bile kıyaslanamayacak kalitedeki neye hizmet ettikleri konusunda şüpheler uyandıranlar devlet yönetimlerini ele geçiriyorlar.Bu toplumların bugünden düne doğru geri gittiğini göstermesi sebebi ile insanda şaşkınlık yaratıyor.

Ersan-Mehmet-Ziya-Şükrü-Nur-Neşet ve Gürbey dedi ki...

Yazıcağım 1 şey var.Muhteşem bir sergi ve hayran kaldık.

merzifonlukarajemalll dedi ki...

Sayiden muhtesem bnir serfgi hele ilk fotoya hayranınım oldum.

müsellim dedi ki...

İsteyen beğenir isteyen beğenmez ama Mustafa Kemal: karakteri ile, ahlakı ile, milletine bağlılığı ile, vatanına yaptığı çok büyük hizmetler ile, çalıp çırpmayı aklına bile getirmemesi ile, vatanından başka kimseye menfaat sağlamaması ile, kendisine yandaş edinmemesi ile, canını bu vatan için feda edebilmesi ile, yakınları ve kendisi için dünyalık edinmemesi ile; adam gibi, erkek gibi dik durabilmesi ve dünya önünde düşmanlarından bile saygı görmesi ile " A T A T Ü R K " adını almış ve bunu hakkıyla taşımasını bilmiştir. İşte aşağılık pespayeleri çıldırtan da budur. Bin yıl daha yaşasalar onun karakterine, onun adamlığının binde birine bile ulaşamıyacaklarını bilmelerinden, görmelerindendir.

müsellim dedi ki...

İsteyen beğenir isteyen beğenmez ama Mustafa Kemal: karakteri ile, ahlakı ile, milletine bağlılığı ile, vatanına yaptığı çok büyük hizmetler ile, çalıp çırpmayı aklına bile getirmemesi ile, vatanından başka kimseye menfaat sağlamaması ile, kendisine yandaş edinmemesi ile, canını bu vatan için feda edebilmesi ile, yakınları ve kendisi için dünyalık edinmemesi ile; adam gibi, erkek gibi dik durabilmesi ve dünya önünde düşmanlarından bile saygı görmesi ile " A T A T Ü R K " adını almış ve bunu hakkıyla taşımasını bilmiştir. İşte aşağılık pespayeleri çıldırtan da budur. Bin yıl daha yaşasalar onun karakterine, onun adamlığının binde birine bile ulaşamıyacaklarını bilmelerinden, görmelerindendir.

NİYAZİ dedi ki...

ATAMA SELAM OLSUN.FOTOĞRAFLAR MUHTEŞEM.TEŞEKKÜRLER.

FERİZAD dedi ki...

DEVLET ADAMLIĞI KİŞİLİĞİNDEN TAŞIYOR.BÜYÜLENDİM VE ÜŞENMEDİM ŞİMDİKİ BÜYÜKLERİMİZ OLDUĞU İDDİA EDİLEN ADAM VE KADINLARIN RESİMLERİNE BAKTIM.SONUÇ NE BİLİYOR MUSUNUZ?
BİLİRSİNİZ!.. BİLİRSİNİZ!..

FERİZAD dedi ki...

DEVLET ADAMLIĞI KİŞİLİĞİNDEN TAŞIYOR.BÜYÜLENDİM VE ÜŞENMEDİM ŞİMDİKİ BÜYÜKLERİMİZ OLDUĞU İDDİA EDİLEN ADAM VE KADINLARIN RESİMLERİNE BAKTIM.SONUÇ NE BİLİYOR MUSUNUZ?
BİLİRSİNİZ!.. BİLİRSİNİZ!..

Esin Ağgez dedi ki...

Gerçekten muhteşem fotoğraflarla bezenmiş bir sergi, kutlarım.....

Bağdagel Ağgez dedi ki...

Katılıyorum.Gerçekten muhteşem bir sergi.Daha ilk fotoğrafı görünce hayran oldum.

Adsız dedi ki...

Ne dememi beklerdiniz ki: MUHTEŞEM.

nerminÇ dedi ki...

Gerçekten muhteşem fotoğraflar. Gönülden kutluyorum.


*Sessizliğin Sesi Grubu Okurlar Platformu

Hızlı Tarama İçin: Sergi Numarasına Göre Adsız Arşiv


Baş sayfaya dönmek için üstteki kimlik çubuğunu tıklayın.